Leve livet treff i høst

Høsten 2024 arrangerer vi Leve livet-treff på flere innbyggertorg rundt om i Asker. Dette er gratis, uformelle treff for voksne, med aktuelle og helsefremmende temaer på agendaen.

Mann og dame som former et hjerte med hendene
Foto: AdobeStock

Gjennom økt kunnskap og helsefremmende aktiviteter, ønsker vi å bidra til aktive og selvstendige liv så lenge som mulig. Vi inviterer til kurs og foredrag om:

• fysisk aktivitet, forebygging og aktivitetsglede
  • fremtidsfullmakt, testament og vergemål
  • vår digitale hverdag

På noen av treffene blir det også kulturell underholdning.

Hvor og når er høstens Leve livet-treff?

Høstens nesten 20 Leve livet-treff foregår primært på innbyggertorgene i Sætre, Tofte, Borgen og Spikkestad. I tillegg blir det ett treff på Holmen innbyggertorg og ett på Asker innbyggertorg.

Oversikt over alle treffene med tid og sted, finner du i den digitale aktivitetskalenderen hvaskjeriasker.no Du kan også komme innom et av våre innbyggertorg for mer informasjon og brosjyre.

Temaer på høstens Leve livet-treff er:

Tema: Fysisk aktivitet, forebygging og aktivitetsglede

Visste du at…. fysisk aktivitet er en viktig del av forebygging og behandling av over 30 ulike sykdommer og tilstander? At bare å reise seg opp og bevege seg noen minutter gir helsegevinst? Vi får besøk av en av kommunens fysioterapeuter.

Tema: Fremtidsfullmakt, testament og vergemål

Kanskje har du en som står deg nær som ikke kan ta hånd om egne interesser? Eller du ønsker å være forberedt, dersom du selv blir syk? Med en fremtidsfullmakt kan du gi en annen person myndighet til å opptre og handle på dine vegne. En av kommunens jurister forteller oss om hvordan du kan planlegge for fremtiden med de forskjellige dokumentene, om forskjeller og likheter mellom dem.

Tema: Hørsel og hørselshjelpemidler

Vet du at det finnes hjelpemidler som kan gjøre hverdagen din enklere når du har nedsatt hørsel og tinnitus?
Kommunens ergoterapeuter vil sammen med en likeperson fra HLF  (Hørselshemmedes landsforbund) vil holde et foredrag om temaet og gi oss tips og råd slik at vi kan fortsette å delta i aktivitet sammen med andre, selv om vi har nedsatt hørsel eller tinnitus.

Tema: Gatsby-show, quiz og aktiviteter i nærheten

På dette Leve livet-treffet kan du glede deg over en Gatsby forestilling med stjerneparet "Team lost". Ta gjerne fram rockefoten, dans med, eller sitt og nyt forestillingen.

Treffet fortsetter med generell informasjon om Leve livet treff og andre aktiviteter i nærheten. Vi får en av kommunens frivilligsentraler på besøk, og de deler informasjon om hvordan det er å være frivillig og hvor man kan henvende seg.

Det blir enkel servering og en kort og morsom quiz!
Arrangementet er sponset av Den kulturelle spaserstokken

Vår digitale verden

Mer informasjon kommer!

Julearrangement med Asker mannskor

Mer informasjon kommer!

Hva er Leve livet-treff?

Leve livet treff er et gratis, uformelle treff for voksne, med aktuelle og helsefremmende temaer på agendaen. Gjennom økt kunnskap og helsefremmende aktiviteter, ønsker vi å bidra til aktive og selvstendige liv så lenge som mulig.

Vi byr på spennende foredrag, diskusjoner og morsomme aktiviteter, og det blir lett servering med kaffe og vafler. Innholdet er det både kommunen og frivilligheten som står for.

Høstens treff foregår på innbyggertorgene i Tofte, Sætre, Spikkestad og på Borgen.

Du finner oversikt over alle Leve livet treffene her i den digitale kalenderen Hva skjer i Asker.